Vakáció!



Furcsán éreztük magunkat azzal a pár szülővel, akikkel együtt vártuk az iskola aulájában gyerekeinket. Csacsogtunk meg nevetgéltünk, az évzáróról és a táborokról beszélgettünk. Most tényleg ennyi volt? Véget ért az első tanév? Nemcsak én éreztem, hogy túllépte a megengedett sebességet az idő, hogy mire észbe kaptunk kijárták az első osztályt gyerekeink.
Mosolyogva jöttek le a lépcsőn, hiszen végigjátszották az egész napot. Kati néni kísérte őket. Hanna búcsúzóul nagyon megölelte és már az autóban azt mondta, hiányozni fog neki.

Ugyanakkor várja a nyári táborokat, amelyeket közösen választottunk ki. Várja, hogy találkozzon osztálytársaival, akikkel együtt fog úszni tanulni. Várja, hogy kedvére lustálkodhasson, hogy ne legyenek kötelességei, feladatai. Várja sok élményt, kalandot, utazást. Várja, hogy lazíthasson.
Én is.

Hanna a mai nappal befejezte első osztályos tanulmányait. Bizonyítványosztás és össznépi évzáró szombaton. Azt is nagyon várjuk.

A kicsik még holnap mennek oviba,azután már csak szeptemberben. Csak egy pillanatig nem néztem rájuk és máris felvették fürdőruháikat és hangos, visítozós fröcskölésbe kezdtek. Ők nem várnak a hivatalos időpontig. Elkezdődött a vakáció.




Hannától pedig azt kértem, hogy szavalja el sokszor, hogy megtanulják a kicsik is és én is az évzárón elmondott pont idevágó verseket. Íme:

T. Horváth Ede: Mit kívánjak nyárra?

Homokvárhoz -kupacot,
Horgászoknak -kukacot,
Hegymászóknak -nagy hegyet,
hűs fagyihoz -friss tejet,
folyópartra -fát, nagyot,
vakációt -száz napot!

Zelk Zoltán: Vakáció
Hova menjünk,
milyen tájra?
Hegyre talán
vagy pusztára?
Folyópartra
vagy erdőre?
Faluszéli
zöld mezőre?
Lepkét fogjunk
vagy horgásszunk?
Vagy mégiscsak
hegyet másszunk?
Akár erdő,
akár folyó:
gyönyörű a
vakáció!

You Might Also Like

6 megjegyzés

  1. Nagyon gyonyoruek a lanyok,Hanna mar szeptemberbe 2-ba megy.Ugyes nagy lany es a kicsik is.Edesek es latszik hogy imadjak egymast,szerintem klasz vakaciojuk lesz.Mar alig varom az ujabb es ujabb bejegyzeseket,kalandokat

    VálaszTörlés
  2. Micsoda vidámság! :) Majd jövök erre programötletekért, mert ebbe beletörni látszik a bicskám. :)

    VálaszTörlés
  3. De jooo, hogy itt a vakacio :))) gondolom, mar be van tablazva a nyaratok jobbnal jobb programokkal, kirandulasokkal, utazasokkal, kivancsi vagyok en is nagyon, hogy mi minden fer bele a2,5 honapba :)

    Ennyire jo idö van Nalatok? Sajnos a nyarbol mi meg nem sokat lattunk, egyelöre csak esik, esik, esik es hideg van... pedig de vagynek mar egy ilyen fürdöruhas-spriccelös-fürdös-fagyizos napra :)

    Nagyon joooo pihenest Nektek es soksok erdekes programot a nyarra!!!
    Sok puszi Orsi

    VálaszTörlés
  4. Remek kis "lazítás" egy jó fürdő. Ma nekem is sikerült megfürödnöm. Majdnem befürödtem. :) "Papírra is csepegtettem amúgy vizesen.

    VálaszTörlés
  5. Azta! Nálatok már vakáció van? Nálunk még csak "káció" lesz holnap. :)
    Van egy csomó, jól sikerült "gipszes" képünk. Hamarosan meglepünk vele benneteket. :)
    puszi

    VálaszTörlés
  6. Hihetetlen gyorsan telt el ez a tanév és nem csak azért mert 1 héttel hamarabb fejezték be Hannáéknál a tanítást!

    :)

    VálaszTörlés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes