Viszlát seprűnyél




Feljegyzem. Április 25. szombat. Hanna megtanult magabiztosan két keréken biciklizni. Hamarabb is ment volna, ha hamarabb értesülünk a pedál nélküli, más néven futóbicikli áldásos hatásáról, aminek pár napos használata után Hanna a nagy, igazi pedálos kerékpárra ülve, már egy cseppet sem szorongott vagy izgult, egyszerűen csak tekert és száguldott.
Ma már én is csak sajnálni tudom a seprűnyelet markoló, izzadva rohanó apukákat (Zoltán is ilyen volt és engem is igy tanitott apa..)és legszivesebben hangosan mondanám nekik, hogy van egy sokkal egyszerűbb megoldás, nevezetesen, a futóbicikli. Lehet újonnan és használtan is venni (én egy ikres anyukától vettem potom pénzért) vagy ha ez nem megoldható, esetleg le lehet szerelni a pedált a kis bicikliről,gondolom ugyanaz a hatás érhető el ezzel a módszerrel is. A gyerekek elképesztő gyorsasággal ráéreznek az egyensúlyozás lényegére, arra, hogy milyen érzés két keréken gurulni. Noémi a maga két és fél évével már egyszerre felemeli lábait és egyensúlyozva a tökéletes biciklizés határát súrolja és ha igy folytatja még az is lehet, hogy harmadik születésnapjára (azaz két évvel korábban, mint Hanna) kétkerekű, abból is a pótkerék nélküli biciklit kap ajándékba. Eszterem lassabban érez rá a biciklizés izére és egyelőre szivesebben marad a műanyag motor adta száguldás örömeinél.

Nos, a reggeli kenyérvásárlással egybekötött "lássuk tud e biciklizni lányunk" program sikerén felbuzdulva, szinte azonnal a Városliget, nemrég felújitott KRESZ parkjába indultunk, csomagtartónkban négy különböző kerekes járgánnyal, nevezetesen Hanna biciklijével, Noémi futóbiciklijével, Eszter motorjával és a testvér veszekedés megelőzése érdekében a másik futóbiciklivel.
Esésmentes kellemes délelőttben volt részünk, mitöbb a kicsik délutáni alvása is meglehetősen hosszúra nyúlt, ami alatt végre utolértem magam valamelyest, hogy csak egyet emlitsek, le tudtam jegyezni a nagy eseményt még frissiben.

You Might Also Like

1 megjegyzés

  1. Nagyon ügyes Hanna! Én is örülnék, ha Kinga már menne két keréken, mert elég rossz az utcánk minősége, és két keréken tudna kerózni, de négyen nehézkes. Lehet, hogy nálunk is beválna egy futóbicikli, már én is nézegetem őket egy ideje. :)

    További kellemes biciklizős-motorozós perceket! :)

    Vera

    VálaszTörlés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes