Bodza


Férjem, lányom, anyukám szerint díjnyertes bodza nedüt készítettem idén (is). Nagymamikám receptjét hét lakat alatt őriztem eddig de most lejegyzem ide,
Hannának, Eszternek és Noéminek.
Egy, két, három és többgyerekesek is bátran nekiállhatnak, igazán nem nagy munka, az előkészületek, üvegek kiválasztása, bodzavirág szedése pedig jó móka.

********************************************************
Bodza üdítő
Nagymi, Bosánszki Pálné, született Szerencsés Margit recepteje:
5 liter vízhez 80 dkg cukrot szirupnak megfőzünk. Lehűtjük és a nagy üvegbe öntjük. 5-7 bodzavirágot, 4 citromot felkarikázva, 3 dkg borkősavat vagy citromsavat teszünk az üvegbe és 3-4 napig állni hagyjuk. Csinos üvegekbe fejtjük és hűtőszekrényben tároljuk.
*****************************************************************************
Hannával már nagyon vártuk az utcánkban lévő bodzabokor virágzását aztán, amikor kinyíltak az apró, illatos virágok, szedtünk is egy nagy csokorra valót, vagyis az előkészületekben Hanna és a kicsik is aktív szerepet vállaltak.. Ugyanilyen aktív szerepe van Hannának az itóka elfogyasztásában is, mivel imádja a hideg bodzalét. Jövőre ipari mennyiséget fogok gyártani, mert a hűtő nyitogatásakor szomorúan (én azért örülök ám) vesszük tudonásul, hogy a gondosan kiválasztott, formás, nyurga üvegekből vészesen fogy a finom ital.
"Az oviban is készítettünk bodza italt!" Mesélte Hanna és én egy kicsit örültem,hogy végre van valami, amit az ügyeskezű, kreatív óvónénik mellett én is meg tudok csinálni. Persze továbbra sem vehetem fel velük a versenyt ha kézügyességről van szó...
A képen a bodzás üveg mellett , Hanna nekem szedett virágcsokra látható.

You Might Also Like

0 megjegyzés

Örülök, hogy benéztél hozzám! Köszönöm, hogy időt szakítottál blogomra. Külön öröm, hogy eszedbe jutott valami, amit meg kell osztani velem és a többi olvasóval. Írj bátran! Általában ugyanitt, a megjegyzések rovatban válaszolok a levelekre, úgyhogy ha kérdést teszel fel, nézz vissza kérlek.

Szeretettel,

Ágnes